Der 8010A bietet echte Referenzleistung und einen erweiterten Frequenzgang in einem extrem kompakten Gehäuse.
8010A
Studiomonitor
Aktive Frequenzweichen
Kompensation von Raumeinflüssen
SPL
96 dB
Frequenzgang
67 Hz - 25 kHz (-6 dB)
Abmessungen
H 195 x W 121 x D 115 mm, mit Iso-Pod™ (Anzeige in Inch)
Kleine Abmessungen, große Leistung
Wenn der Platz im Studio begrenzt ist oder Sie unterwegs aufnehmen, ist der 8010A Ihr zuverlässiger Begleiter. Lassen Sie sich nicht von seinem günstigen Preis und seinen geringen Abmessungen täuschen. Der 8010A ist ein echter Profi-Studiomonitor von Genelec: verfärbungsfrei, präzise und leistungsstark.
Vertrauen ist alles
Die Kombination aus Gehäuse, Treibern und Elektronik verleiht dem 8010A extrem neutrale Wiedergabeeigenschaften und die Fähigkeit, sich über einfache DIP-Schalter auf der Rückseite an die jeweilige Raumakustik und Aufstellung anzupassen. Ganz gleich, ob Sie sich in einem Schlafzimmer, einem Hotelzimmer oder einem Ü-Wagen befinden: Sie können sich immer darauf verlassen, was Sie hören.
8010A
Auszeichnungen
Genelec hit 2014 with the smallest monitors we have tested all year, but you wouldn’t know it to listen to them.
They offer impressive low-frequency response, a smooth accurate high-end and well-balanced mids - what’s not to like?
The 8010As measure just under 20cm high and, as with all Genelecs, the build quality is second to none. Even though housed in die-cast aluminium, they are still quite light at 1.5kg each.
4.5 out of 5
"A sound choice we feel, the unbelievably accurate Genelec 8010A’s are our platinum award winners."
Genelec 8010A Studio Monitor was awarded a TEC Award 2015 in the category of Studio Monitor Technology.
Source https://www.namm.org/thenammshow/2015/articles/30th-annual-namm-tec-award-winners-announced
Technische Spezifikationen
SPL
96 dB
Verstärkerleistung
25 W Bass (Class D) + 25 W Treble (Class D)
Frequenzgang
67 Hz - 25 kHz ("-6 dB")
Genauigkeit des Frequenzgangs
± 2.5 dB (74 Hz - 20 kHz)
Treiberabmessungen
⌀ 76 mm Bass + ⌀ 19 mm Treble (Anzeige in Inch)
Abmessungen
H 195 x W 121 x D 115 mm, mit Iso-Pod™ (Anzeige in Inch)
Gewicht
1.5 kg / 3.3 lb
Anschlüsse
1 x XLR Analog Input
8010A Studio Monitor
Studiomonitor
Technische Spezifikationen
Der 8010A bietet echte Referenzleistung und einen erweiterten Frequenzgang in einem extrem kompakten Gehäuse.
Systemspezifikationen
Frequenzgang
74 Hz - 20 kHz (± 2.5 dB)
Low cutoff -6dB
67 Hz
High cutoff -6dB
25 kHz
SPL
Peak SPL Maximum peak acoustic output per pair on top of console, at 1 m distance with music material.
≥105 dB
Kurzzeitiger max. SPL Max. short term sine wave acoustic output on axis in half space, averaged from 100 Hz to 3 kHz, at 1m distance.
≥96 dB
Max. Langzeit-SPL Maximum long term RMS acoustic output in same conditions with IEC weighted noise (limited by driver unit protection circuit) @ 1m.
≥91 dB
Eigenrauschen
Eigenrauschen Self generated noise level in free field at 1m on axis (A-weighted)
≤5 dB SPL
Gewicht
Gewicht1.5 kg (3.3 lb)
Abmessungen
Höhe
181 mm
Höhe mit Iso-Pod
195 mm
Breite
121 mm
Tiefe
115 mm
Gehäuse
Gehäusematerial
Die cast aluminium
Gehäusetyp
Reflex port
Treiber
Treiber-Typ
Cone
Durchmesser
76 mm
Treiber-Typ
Metal dome
Durchmesser
19 mm
Richtwirkung
Harmonische Verzerrung
> 400 Hz ≤0.5 %
Abschnitt Verstärker
Verstärker
25 W Class D
25 W Class D
Netzspannung
100-240 VAC 50/60Hz
Stromverbrauch
ISS aktiv
≤0.5 W
Leerlauf
≤5 W
Volle Leistung
30 W
Abschnitt Signalverarbeitung
Anschlüsse
Input XLR female, 7 kOhm.
Crossover
Bass/Treble
3000 Hz
Produktvarianten
Produktcodes
Passendes Zubehör
Produktcodes
Weitere technische Details finden Sie in der Anleitung.
Schlüsseltechnologien
Aktive Frequenzweichen
Kompensation von Raumeinflüssen
Directivity Control Waveguide (DCW™)-Technologie
Intelligent Signal Sensing (ISS™)-Technologie
Iso-Pod™ Standfuß
Minimum Diffraction Enclosure (MDE™)-Technologie
Optimierte Verstärker
Schutzschaltungen
Bassreflexport-Design
Vielseitiges Montagezubehör
Aktive Frequenzweichen, die mit niedrigen Signalpegeln arbeiten.
Elektronische Frequenzweichen ermöglichen die Aufteilung des Audiosignals in einzelne Frequenzbänder, die separat an einzelne Leistungsverstärker geleitet werden können, die dann an spezifische, für ein bestimmtes Frequenzband optimierte Wandler angeschlossen werden.
Aktive Frequenzweichen gibt es sowohl in digitaler als auch in analoger Ausführung. Die digitalen aktiven Frequenzweichen von Genelec beinhalten zusätzliche Signalverarbeitung wie Schutzschaltungen, Verzögerung und Entzerrung.
Analoge aktive Frequenzweichen von Genelec enthalten elektronische Komponenten, die mit niedrigen Signalpegeln betrieben werden, die für die Eingänge von Leistungsverstärkern geeignet sind. Dies steht im Gegensatz zu passiven Frequenzweichen, die mit den hohen Signalpegeln der Endverstärkerausgänge arbeiten und dabei hohe Ströme und in einigen Fällen auch hohe Spannungen verarbeiten müssen.
In einem typischen 2-Wege-System benötigt die aktive Frequenzweiche zwei Leistungsverstärker - einen für den Tieftöner und einen für den Hochtöner.
Das Design der aktiven Frequenzweiche bietet mehrere Vorteile:
- Der Frequenzgang wird unabhängig von dynamischen Änderungen der elektrischen Eigenschaften des Treibers oder des Treiberpegels.
- Es besteht eine erhöhte Flexibilität und Präzision bei der Einstellung und Feinabstimmung jedes Ausgangsfrequenzgangs für die verwendeten Treiber.
- Jeder Treiber hat seine eigene Signalverarbeitung und seinen eigenen Leistungsverstärker. Dadurch wird jeder Treiber von den Treibersignalen der anderen Treiber isoliert, was Intermodulationsverzerrungen und Übersteuerungsprobleme reduziert.
- Empfindlichkeitsschwankungen zwischen den Treibern können kompensiert werden.
- Frequenz- und Phasenganganomalien, die mit den Eigenschaften eines Treibers innerhalb des vorgesehenen Durchlassbereichs verbunden sind, können kompensiert werden.
- Der neutrale Frequenzgang eines hochwertigen Aktivlautsprechers ist das Ergebnis der kombinierten Wirkung des Frequenzweichenfilters, des Leistungsverstärkers und der Treiber in einem Lautsprechergehäuse.
Die Verwendung des aktiven Ansatzes ermöglicht die Anpassung und Optimierung des Frequenzgangs des gesamten Lautsprechersystems in verschiedenen Raumumgebungen ohne teure externe Equalizer. Das Endergebnis ist ein einfacheres, zuverlässigeres, effizienteres, konsistenteres und präziseres aktives Lautsprechersystem.
Präzise Raumanpassung für optimale Wiedergabe im jeweiligen Abhörraum
Die Wechselwirkung zwischen Raumakustik und Lautsprecherabstrahlung ist komplex. Jeder Raum verändert den Frequenzgang des Monitors auf einzigartige Weise, z. B. stark reflektierende oder gedämpfte Räume oder die Aufstellung an einer Wand oder auf einem Stativ, das von den Wänden entfernt ist.
Alle Genelec-Lautsprechersysteme verfügen über eine Raumanpassung, um die Raumeinflüsse zu kompensieren und einen neutralen Frequenzgang an der Hörposition zu erhalten.
Analoge Systeme
Die analogen Lautsprechersysteme von Genelec bieten vielseitige DIP-Schalter zur Raumanpassung. Sie umfassen (je nach Modell):
- Bass Roll-Off und Bass Tilt
- Treble Tilt und Treble Roll-Off
- Bass Level
- Midrange Level
- Treble Level
- Desktop Control
Für tiefe Frequenzen gibt es zwei Haupt-Schalter. Der Bass-Tilt-Schalter, der als Shelving-Filter fungiert, und der Bass-Roll-Off-Schalter, mit dem Sie den tiefen und sehr tiefen Frequenzgang des Systems in verschiedenen Installationen optimieren können. Bei großen Systemen sind Bass-, Mittel- und Hochtonpegelregler vorhanden. Mit diesen Reglern lässt sich das relative Gleichgewicht zwischen den verschiedenen Frequenzbändern optimieren.
Die Betriebsanleitung und das Datenblatt jedes Lautsprechers enthalten eine Liste der empfohlenen Einstellungen für die Raumanpassung bei verschiedenen Installationen. Diese wurden auf der Grundlage langjähriger praktischer Erfahrungen und Messungen in verschiedenen typischen akustischen Umgebungen festgelegt.
Smart Active Monitor (SAM™) Systeme
Genelec SAM-Systeme bieten eine skalierbare, lösungsorientierte, intelligent vernetzte Auswahl an Modellen, die alle mit der Genelec Loudspeaker Manager (GLM™)-Software und dem automatischen Kalibrierungssystem AutoCal™ ausgestattet sind.
Genelec AutoCal bietet den branchenweit ersten integrierten Prozess für die vollständige automatische Messung, Analyse und Einstellung jedes Monitors im GLM-Kontrollnetzwerk. Das System misst den Frequenzgang an der Hörposition und setzt passende Kompensationsfilter im unteren und mittleren Frequenzbereich, um raumakustische Anomalien sowie die Unterschiede zwischen verschiedenen Hörpositionen zu minimieren. AutoCal gleicht auch die relativen Pegel, die Laufzeit und die korrekte Crossover-Phase (AutoPhase genannt) für alle Subwoofer im Netzwerk ab.
Der Acoustic Response Editor bietet eine genaue grafische Darstellung des gemessenen Frequenzgangs, der zur Kompensation genutzten Filter und des sich daraus ergebenden Systemfrequenzgangs für jeden Monitor und Subwoofer. Alle Einstellungen können zudem manuell angepasst werden.
Directivity Control Waveguide (DCW™)-Schallführung für ausgewogene Abstrahlung auf und außerhalb der Hörachse.
Mit der Entwicklung der Directivity Control Waveguide (DCW™)-Schallführung verfolgte Genelec 1983 einen revolutionären Ansatz. Sie wurde damals in einem eiförmigen Gehäuse eingesetzt. Über 30 Jahre entwickelt und immer weiter verfeinert, verbessert sie die Leistung von direkt abstrahlenden Mehrwege-Monitoren erheblich.
Die DCW-Technologie formt die abgestrahlte Wellenfront auf kontrollierte Weise und ermöglicht so eine vorhersehbare Anpassung des Abstrahlverhaltens (Dispersion). Um eine gleichmäßige und ausgewogene Richtcharakteristik zu erreichen, wird der Abstrahlwinkel begrenzt, so dass die Streustrahlung reduziert wird. Dies führt zu einer ausgezeichneten Linearität des gesamten Frequenzgangs sowie zu einem gleichmäßigen Leistungsverhalten. Frühe Reflexionen werden minimiert und man erreicht eine breite und kontrollierte Hörzone, mit einer akkuraten Klangwiedergabe auf und außerhalb der Achse.
Geringe Erstreflexionen und eine kontrollierte, konstante Richtwirkung haben einen weiteren wichtigen Vorteil: Die Frequenzbalance des Raumschallfeldes ist im Wesentlichen die gleiche wie die des Direktfeldes der Monitore. Das hat zur Folge, dass die Leistung des Abhörsystems weniger von den raumakustischen Eigenschaften abhängig ist.
Breite und Tiefe des Klangbildes, kritische Komponenten in jeder Hörumgebung, sind nicht nur für das Hören auf der Achse, sondern auch außerhalb der Achse wichtig. Davon profitieren auch anderen Personen im Raum, die nicht im Sweet Spot sitzen, wie es in großen Regieräumen oft der Fall ist.
DCW™-Technologie Hauptvorteile:
- Lineare On- und Off-Axis-Wiedergabe für einen größeren nutzbaren Hörbereich
- Erhöhtes Verhältnis von Direkt- zu Reflexionsschall für eine geringere Verfärbung durch den Abhörraum
- Verbesserte Stereoabbildung und Tiefenstaffelung
- Erhöhte Empfindlichkeit der Antriebseinheit um bis zu 6 dB
- Erhöhte Kapazität des maximalen Schalldruckpegels des Systems
- Geringere Verzerrung des Chassis
- Geringere Beugung an den Gehäusekanten
- Geringere Verzerrung des gesamten Systems
Intelligent Signal Sensing (ISS™) zur Reduzierung des Stromverbrauchs und automatische Nutzung des Standby-Modus.
Die Anfang 2013 eingeführte Intelligent Signal-Sensing-Technologie von Genelec wurde entwickelt, um sowohl die ErP-Richtlinien der Europäischen Union als auch die umfassenderen Nachhaltigkeitsverpflichtungen des Unternehmens zu erfüllen.
Die Intelligent Signal Sensing, ISS™-Schaltung verfolgt den Signaleingang des Lautsprechers und erkennt, ob er genutzt wird. Wenn der ISS-Schaltkreis über einen bestimmten Zeitraum kein Audiosignal am Eingang findet, versetzt er den Lautsprecher in einen energiesparenden Ruhezustand und der Lautsprecher verbraucht weniger als 0,5 Watt. Wenn ein Eingangssignal erkannt wird, schaltet sich der Lautsprecher sofort wieder ein.
Wenn diese Funktion nicht genutzt werden soll, kann ISS™ deaktiviert werden, indem der DIP-Schalter "ISS Disable" auf der Rückseite in die Position "ON" gestellt wird. In diesem Modus wird der Monitor nur über den Netzschalter ein- und ausgeschaltet.
Beachten Sie, dass der Netzschalter den Monitor immer vollständig ausschaltet.
Nachfolgend finden Sie eine Liste der Bedingungen, die verhindern, dass der Monitor oder Subwoofer in den ISS-Ruhezustand versetzt wird:
- Am Analogeingang wird ein Signal erkannt.
- Am Digitaleingang wird ein Signal erkannt. Das kann auch das Clocking-Signal Ihrer Quelle sein, das auch anliegt, wenn kein Audio wiedergegeben wird.
- Das GLM-Netzwerk ist aktiv und GLM läuft. GLM 5 bietet eine eigene ISS Funktion an.
- ISS ist deaktiviert.
Es ist üblich, dass digitale Audioquellen das Clocking-Signal senden, sobald die Quelle eingeschaltet ist. Dies verhindert, dass der Monitor oder Subwoofer in den Ruhezustand übergeht. Es könnte auch ein Rauschen im analogen Eingangssignal vorhanden sein, das den Ruhezustand von ISS verhindert. Um herauszufinden, an welchem Eingang ein Signal anliegt, das das Umschalten in den ISS-Ruhezustand verhindert, entfernen Sie jedes Kabel einzeln und prüfen Sie, ob der ISS-Ruhezustand aktiviert wird.
Der Iso-Pod™-Standfuß entkoppelt den Lautsprecher und ermöglicht die Anwinklung zur Ausrichtung.
Obwohl es ratsam ist, freistehenden Lautsprecher auf robusten und stabile Bodenstativen aufzustellen, ist es eine weit verbreitete Lösung, die Lautsprecher direkt auf einen Tisch oder ein Mischpult zu stellen.
Dies führt zu mehreren nachteiligen Nebeneffekten. Die Ausrichtung der Lautsprecherachse auf den Hörer ist nur selten möglich, außerdem übertragen sich unerwünschte mechanische Schwingungen vom Lautsprecher auf die Aufstellfläche, und die Reflexion erster Ordnung an der Arbeitsfläche führt zu Kammfilterung und damit zu Welligkeiten im Frequenzgang.
Um diese sehr häufigen Probleme zu lösen, entwickelte Genelec eine effiziente und sehr praktische Lösung. Wir entwarfen einen Lautsprecherstandfuß namens Iso-Pod™, der am Aluminiumgehäuse befestigt wird. Er hat vier flache Füße und besteht aus einem speziellen gummiartigen Material. Er kann entlang der gewölbten Boden- oder Seitenfläche verschoben werden kann, um eine Neigung des Lautsprechers von ±15° zu ermöglichen.
Die akustische Achse des Lautsprechers kann dann genau auf den Hörer ausgerichtet werden, indem die Neigung des Gehäuses mit dem Iso-Pod eingestellt wird. Die schwingungsisolierenden und dämpfenden Eigenschaften reduzieren Verfärbungen im Mitteltonbereich, die durch unerwünschte, auf die Auflageflächen übertragene Schwingungen entstehen.
Diese innovative Lösung ist ein integraler Bestandteil des Genelec-Lautsprecherdesigns und bietet klare Vorteile in Bezug auf Benutzerfreundlichkeit und Klangqualität.
Gehäuse mit Minimum Diffraction Enclosure (MDE™)-Technologie für eine unverfälschte Klangwiedergabe.
Ein häufiges Problem bei Standard-Standlautsprechern ist, dass die Unregelmäßigkeiten in der Schallwand zu Beugungen führen und die scharfen Ecken des Lautsprechers als sekundäre Schallquellen wirken.
Um die Linearität des Frequenzgangs und die Leistung freistehender Lautsprechersysteme zu verbessern, hat Genelec ein hochinnovatives Gehäuse entwickelt, das auf die Eigenschaften der Monitortreiber abgestimmt ist und abgerundete Kanten sowie eine sanft gewölbte Front und Seitenwände aufweist. Neben der unübertroffenen Linearität des Frequenzgangs sorgt das Gehäuse für eine hervorragende Abbildung.
Um eine glatte und elegant gewölbte Gehäuseoberfläche zu erreichen und die Außenabmessungen des Gehäuses zu reduzieren, während gleichzeitig das Innenvolumen für einen verbesserten Wirkungsgrad im Tieftonbereich maximiert wird, haben wir ein Gehäuse aus Aluminiumdruckguss entwickelt. Aluminium ist leicht, steif und sehr einfach zu dämpfen, um eine "tote" Struktur zu erhalten. Die Gehäusewände können relativ dünn ausgeführt werden und bieten gleichzeitig eine gute EMV-Abschirmung und eine hervorragende Wärmeableitung für die Endverstärker. Der Druckguss besteht aus zwei Teilen, der Vorder- und der Rückseite, die für eventuelle Wartungsarbeiten leicht zu trennen sind.
Der DCW-Waveguide wurde in das MDE-Aluminiumgehäuse integriert, um eine bessere Kontrolle über die Richtwirkung des Lautsprechers zu ermöglichen. Grundsätzlich wird die niederfrequente Grenze für eine konstante Richtcharakteristik durch die Größe der Schallführung bestimmt, d. h. je größer die Oberfläche, desto besser die Kontrolle. Mit einer sehr kontrollierten Abstrahlung auf und außerhalb der Achse wird die Hörzone konsistent, was besonders bei Mehrkanal-Anwendungen von größter Bedeutung ist. Die kontrollierte Richtwirkung reduziert auch mögliche Reflexionen erster Ordnung an Oberflächen in der Nähe des Lautsprechers und trägt so zu einer konsistenten Audiowiedergabe in unterschiedlichen akustischen Umgebungen bei. Die gesamte vordere Schallwand ist sanft gewölbt und die akustisch transparenten Schutzgitter fügen sich optisch perfekt in die verschiedenen anderen gewölbten Oberflächen ein.
Jeder Treiber wird von einem eigenen, optimierten Verstärker angesteuert.
Elektronische Frequenzweichen ermöglichen es, das Audiosignal in einzelne Frequenzbänder aufzuteilen, die separat an einzelne Leistungsverstärker geleitet werden können, die dann an spezielle, für ein bestimmtes Frequenzband optimierte Schallwandler angeschlossen werden.
In einem typischen 2-Wege-Lautsprechersystem benötigt die aktive Frequenzweiche zwei Leistungsverstärker - einen für den Tieftöner und einen für den Hochtöner. Die Leistungsverstärker werden direkt an die Chassis eines Aktivlautsprechers angeschlossen, wodurch die Belastung des Leistungsverstärkers viel einfacher ermittelt werden kann. Jeder treiberspezifische Leistungsverstärker hat nur einen begrenzten Frequenzbereich zu verstärken (der Leistungsverstärker wird nach der aktiven Frequenzweiche platziert), was die Konstruktion noch einfacher macht.
Das Aktivprinzip bietet mehrere Vorteile:
- Die Leistungsverstärker sind direkt mit den Lautsprechertreibern verbunden, wodurch die Kontrolle durch die Dämpfung des Leistungsverstärkers auf die Schwingspule des Treibers maximiert und die Folgen dynamischer Änderungen der elektrischen Eigenschaften des Treibers verringert werden. Dies kann das Einschwingverhalten des Systems verbessern.
- Der Leistungsbedarf des Endverstärkers ist geringer. Da in den passiven Frequenzweichen-Filterkomponenten keine Energie verloren geht, wird die erforderliche Verstärkerleistung erheblich reduziert (in einigen Fällen um bis zu 50%), ohne dass die akustische Leistung des Lautsprechersystems verringert wird. Dadurch können Kosten gesenkt und die Audioqualität und Zuverlässigkeit des Systems erhöht werden.
- Kein Verlust zwischen Verstärker und Treibereinheiten führt zu einer maximalen akustischen Effizienz
- Mit aktiver Technologie kann eine überragende Klangleistung im Verhältnis zur Größe und zur Leistung bei niedrigen Frequenzen erzielt werden
- Alle Lautsprecher werden als werkseitig aufeinander abgestimmtes System geliefert (Verstärker, Frequenzweichen-Elektronik und Gehäuse-Treiber-Systeme)
Hochentwickelte Schutzschaltungen für die Treiber garantieren einen sicheren Betrieb.
In kritischen Produktionsumgebungen ist es unerlässlich, dass Abhörsysteme jederzeit zuverlässig und voll funktionsfähig arbeiten. Einer der Hauptgründe für den großen Erfolg von Genelec in Rundfunk- und Fernsehumgebungen ist die Zuverlässigkeit unserer Produkte. Ein Schlüsselelement für diese Zuverlässigkeit ist die interne Schutzschaltung, die seit 1978 in allen Produkten enthalten ist.
Die Schutzschaltung verhindert Treiberausfälle, indem sie Signalpegel erkennt und bei plötzlichen Pegelspitzen oder konstant zu hohen Pegeln den Signalpegel automatisch absenkt. Natürlich beeinträchtigt diese Funktion in keiner Weise die Klangqualität der Lautsprecher, wenn sie innerhalb der Spezifikationen arbeiten, sondern verhindert nur, dass zu hohe Eingangssignale den Lautsprecher zerstören.
Merkmale und Vorteile der Schutzschaltungen:
- Reduziert den Ausgangspegel bei Bedarf (z. B. wenn die Temperatur der Schwingspule des Treibers den sicheren Grenzwert erreicht), was die Zuverlässigkeit des Systems erheblich verbessert
- Geeignete Schutzschaltungen in allen Lautsprechern und Subwoofern ermöglichen eine Maximierung des Systemausgangsschallpegels.
Spezielles Bassreflexport-Design für erweiterten Frequenzgang im Bassbereich.
Genelecs Entscheidung für Bassreflex-Gehäuse geht auf das Modell S30 zurück, das erste Genelec-Produkt aus dem Jahr 1978. Die Leistung der Ports wurde im Laufe der Jahre verbessert und verfeinert, um die Basserweiterung und den Schalldruckpegel des Tieftöners zu erhöhen und eine hervorragende Bassartikulation und -definition zu erreichen.
Sowohl der Treiber als auch der Port tragen zur Gesamtabstrahlung eines Reflexgehäuses bei. Der größte Teil der Abstrahlung kommt vom Treiber, aber bei der Resonanzfrequenz des Bassreflexgehäuses ist die Auslenkungsamplitude des Treibers klein und der größte Teil der Abstrahlung kommt aus der Öffnung.
Um die Luftgeschwindigkeit im Rohr zu minimieren, sollte die Querschnittsfläche der Öffnung groß sein. Das wiederum bedeutet, dass das Reflexrohr lang sein muss, was eine ziemliche Herausforderung für das Design darstellt.
Das lange, gebogene Rohr maximiert den Luftstrom, so dass tiefe Bässe ohne Kompression wiedergegeben werden können. Aus offensichtlichen Gründen endet das Reflexrohr in einer weiten Ausbuchtung auf der Rückseite des Gehäuses, wodurch Öffnungsgeräusche minimiert werden und eine hervorragende Bassartikulation gewährleistet wird.
Die Krümmung des Rohrs wurde ebenfalls sorgfältig entwickelt, um hörbare Geräusche, Kompression oder Verzerrungen zu minimieren. Das innere Ende des Rohrs hat einen geeigneten Widerstandsabschluss, um wiederum hörbare Rauschgeräusche und Luftverwirbelungen zu minimieren.
Das Design der Reflexöffnungen ermöglicht es, die Auslenkung des Tieftöners erheblich zu reduzieren und die lineare Tieftonleistung zu verbessern.
Vielseitige Montagemöglichkeiten für alle Installationsanforderungen.
Zusätzlich zum perfekten akustischen Design und den fortschrittlichen Anpassungsmöglichkeiten, um das Verhalten des Lautsprechers an die Raumumgebung anzupassen, bieten Genelec-Lautsprecher eine Vielzahl von Montagemöglichkeiten für eine einfache Installation in verschiedenen Anwendungen.
Unser breites Angebot an Zubehör und integrierte Befestigungspunkte auf der Rückseite unserer Aluminiumgehäuse bietet Lösungen für alle gängigen Einbausituationen. Für die Wand- und Deckenbefestigung sind M6-Haltepunkte in das Druckguss-Gehäuse integriert.
Einige Modelle verfügen außerdem über ein 3/8"-Gewinde an der Unterseite des Gehäuses zur Befestigung eines robusten Mikrofonständers. Andere größere und schwerere Modelle verfügen über M10-Befestigungspunkte. Für den Iso-Pod-Ständer, der Teil unseres Produktdesigns ist, wurden spezielle Stativplatten entwickelt.
Mit diesen Merkmalen haben unsere Lautsprecher ihren Weg in eine Vielzahl von Anwendungen auch außerhalb der professionellen Audio- und Studiowelt gefunden, zum Beispiel in kommerzielle und AV-Installationsprojekte sowie in private Umgebungen auf der ganzen Welt.
Referenzen
Genelec 8010A Studio Monitor Introduction Video
Genelec Calibration | Room EQ Wizard & DIP switches explained
For their size, their isn’t anything to fault with these gems.
{"fi-FI":"You\u2019ve got to hand it to the Fins; they know how to build quality products, especially when we are talking about studio monitors. Most of you should know of Genelec and the quality in precision audio monitoring that the name represents, but not all of you would have had the pleasure of working with them before. And trust me, you want to hear them. Whether it is a large surround setup for movie post-production, right down to the most compact audio editing setup, there is a Genelec speaker to suit the task at hand. Which brings us to what is currently set up on the desk in front of me, the Genelec 8010A compact studio monitors.\n\nDON\u2019T BE FOOLED\n\nWhen you think of 3-inch drivers in a monitor speaker, it is easy to write it off as a little pointless. Genelec has proved this to be far from the truth with the 8010A monitors. They are super compact, but incredibly well built and deliver in spades when you need them too. The metal housing gives them plenty of weight and a very solid, rear ported cabinet to work from. And given that these are designed for audio editing on the go, their size is ideal, as too are the mounting options. Several threaded connections are available on the rear for wall mounting in a studio or even an OB van for the mobile editing and recording rig. When used on the desktop, these have an incredible suspended rubber feet system that removes any vibrations and leaves the speakers free and isolated for increased performance.\n\nCLARITY AND CONSISTENCY\n\nAs with any Genelec speakers, clarity is the key with the 8010A monitors. They offer an incredibly detailed recreation of your audio mix, so much so that you will start questioning your playing, hearing every detail, and of course, every error. Each one is made to an exacting standard, so you know they will be balanced and perfectly matched whether you are running a pair, or fitting out a room for a 7.1 surround system. Of course, the 3-inch driver does lack some low frequency reproduction as Genelec haven\u2019t gone and pushed the EQ to make up for the driver\u2019s size, as many other manufacturers might do. These will perfectly match up with the 7050B subwoofer when you need to fill out the room across the entire frequency range. But, by themselves you still get pristine, at and focused audio monitoring. They kind of make me wish I didn\u2019t have to go back to using my other monitors at home now.\n\nFor more details, head to studioconnections.com.au.\n\n\nHITS AND MISSES\n\nCompact housing for intimate setups\n\nExcellent isolation with suspended foot design\n\nUnbelievable quality in sound\n\nFor their size, their isn\u2019t anything to fault with these gems","ru-RU":"You\u2019ve got to hand it to the Fins; they know how to build quality products, especially when we are talking about studio monitors. Most of you should know of Genelec and the quality in precision audio monitoring that the name represents, but not all of you would have had the pleasure of working with them before. And trust me, you want to hear them. Whether it is a large surround setup for movie post-production, right down to the most compact audio editing setup, there is a Genelec speaker to suit the task at hand. Which brings us to what is currently set up on the desk in front of me, the Genelec 8010A compact studio monitors.\n\nDON\u2019T BE FOOLED\n\nWhen you think of 3-inch drivers in a monitor speaker, it is easy to write it off as a little pointless. Genelec has proved this to be far from the truth with the 8010A monitors. They are super compact, but incredibly well built and deliver in spades when you need them too. The metal housing gives them plenty of weight and a very solid, rear ported cabinet to work from. And given that these are designed for audio editing on the go, their size is ideal, as too are the mounting options. Several threaded connections are available on the rear for wall mounting in a studio or even an OB van for the mobile editing and recording rig. When used on the desktop, these have an incredible suspended rubber feet system that removes any vibrations and leaves the speakers free and isolated for increased performance.\n\nCLARITY AND CONSISTENCY\n\nAs with any Genelec speakers, clarity is the key with the 8010A monitors. They offer an incredibly detailed recreation of your audio mix, so much so that you will start questioning your playing, hearing every detail, and of course, every error. Each one is made to an exacting standard, so you know they will be balanced and perfectly matched whether you are running a pair, or fitting out a room for a 7.1 surround system. Of course, the 3-inch driver does lack some low frequency reproduction as Genelec haven\u2019t gone and pushed the EQ to make up for the driver\u2019s size, as many other manufacturers might do. These will perfectly match up with the 7050B subwoofer when you need to fill out the room across the entire frequency range. But, by themselves you still get pristine, at and focused audio monitoring. They kind of make me wish I didn\u2019t have to go back to using my other monitors at home now.\n\nFor more details, head to studioconnections.com.au.\n\n\nHITS AND MISSES\n\nCompact housing for intimate setups\n\nExcellent isolation with suspended foot design\n\nUnbelievable quality in sound\n\nFor their size, their isn\u2019t anything to fault with these gems","de-DE":"You\u2019ve got to hand it to the Fins; they know how to build quality products, especially when we are talking about studio monitors. Most of you should know of Genelec and the quality in precision audio monitoring that the name represents, but not all of you would have had the pleasure of working with them before. And trust me, you want to hear them. Whether it is a large surround setup for movie post-production, right down to the most compact audio editing setup, there is a Genelec speaker to suit the task at hand. Which brings us to what is currently set up on the desk in front of me, the Genelec 8010A compact studio monitors.\n\nDON\u2019T BE FOOLED\n\nWhen you think of 3-inch drivers in a monitor speaker, it is easy to write it off as a little pointless. Genelec has proved this to be far from the truth with the 8010A monitors. They are super compact, but incredibly well built and deliver in spades when you need them too. The metal housing gives them plenty of weight and a very solid, rear ported cabinet to work from. And given that these are designed for audio editing on the go, their size is ideal, as too are the mounting options. Several threaded connections are available on the rear for wall mounting in a studio or even an OB van for the mobile editing and recording rig. When used on the desktop, these have an incredible suspended rubber feet system that removes any vibrations and leaves the speakers free and isolated for increased performance.\n\nCLARITY AND CONSISTENCY\n\nAs with any Genelec speakers, clarity is the key with the 8010A monitors. They offer an incredibly detailed recreation of your audio mix, so much so that you will start questioning your playing, hearing every detail, and of course, every error. Each one is made to an exacting standard, so you know they will be balanced and perfectly matched whether you are running a pair, or fitting out a room for a 7.1 surround system. Of course, the 3-inch driver does lack some low frequency reproduction as Genelec haven\u2019t gone and pushed the EQ to make up for the driver\u2019s size, as many other manufacturers might do. These will perfectly match up with the 7050B subwoofer when you need to fill out the room across the entire frequency range. But, by themselves you still get pristine, at and focused audio monitoring. They kind of make me wish I didn\u2019t have to go back to using my other monitors at home now.\n\nFor more details, head to studioconnections.com.au.\n\n\nHITS AND MISSES\n\nCompact housing for intimate setups\n\nExcellent isolation with suspended foot design\n\nUnbelievable quality in sound\n\nFor their size, their isn\u2019t anything to fault with these gems","en-US":"You\u2019ve got to hand it to the Fins; they know how to build quality products, especially when we are talking about studio monitors. Most of you should know of Genelec and the quality in precision audio monitoring that the name represents, but not all of you would have had the pleasure of working with them before. And trust me, you want to hear them. Whether it is a large surround setup for movie post-production, right down to the most compact audio editing setup, there is a Genelec speaker to suit the task at hand. Which brings us to what is currently set up on the desk in front of me, the Genelec 8010A compact studio monitors.\n\nDON\u2019T BE FOOLED\n\nWhen you think of 3-inch drivers in a monitor speaker, it is easy to write it off as a little pointless. Genelec has proved this to be far from the truth with the 8010A monitors. They are super compact, but incredibly well built and deliver in spades when you need them too. The metal housing gives them plenty of weight and a very solid, rear ported cabinet to work from. And given that these are designed for audio editing on the go, their size is ideal, as too are the mounting options. Several threaded connections are available on the rear for wall mounting in a studio or even an OB van for the mobile editing and recording rig. When used on the desktop, these have an incredible suspended rubber feet system that removes any vibrations and leaves the speakers free and isolated for increased performance.\n\nCLARITY AND CONSISTENCY\n\nAs with any Genelec speakers, clarity is the key with the 8010A monitors. They offer an incredibly detailed recreation of your audio mix, so much so that you will start questioning your playing, hearing every detail, and of course, every error. Each one is made to an exacting standard, so you know they will be balanced and perfectly matched whether you are running a pair, or fitting out a room for a 7.1 surround system. Of course, the 3-inch driver does lack some low frequency reproduction as Genelec haven\u2019t gone and pushed the EQ to make up for the driver\u2019s size, as many other manufacturers might do. These will perfectly match up with the 7050B subwoofer when you need to fill out the room across the entire frequency range. But, by themselves you still get pristine, at and focused audio monitoring. They kind of make me wish I didn\u2019t have to go back to using my other monitors at home now.\n\nFor more details, head to studioconnections.com.au.\n\n\nHITS AND MISSES\n\nCompact housing for intimate setups\n\nExcellent isolation with suspended foot design\n\nUnbelievable quality in sound\n\nFor their size, their isn\u2019t anything to fault with these gems","sv-SE":"You\u2019ve got to hand it to the Fins; they know how to build quality products, especially when we are talking about studio monitors. Most of you should know of Genelec and the quality in precision audio monitoring that the name represents, but not all of you would have had the pleasure of working with them before. And trust me, you want to hear them. Whether it is a large surround setup for movie post-production, right down to the most compact audio editing setup, there is a Genelec speaker to suit the task at hand. Which brings us to what is currently set up on the desk in front of me, the Genelec 8010A compact studio monitors.\n\nDON\u2019T BE FOOLED\n\nWhen you think of 3-inch drivers in a monitor speaker, it is easy to write it off as a little pointless. Genelec has proved this to be far from the truth with the 8010A monitors. They are super compact, but incredibly well built and deliver in spades when you need them too. The metal housing gives them plenty of weight and a very solid, rear ported cabinet to work from. And given that these are designed for audio editing on the go, their size is ideal, as too are the mounting options. Several threaded connections are available on the rear for wall mounting in a studio or even an OB van for the mobile editing and recording rig. When used on the desktop, these have an incredible suspended rubber feet system that removes any vibrations and leaves the speakers free and isolated for increased performance.\n\nCLARITY AND CONSISTENCY\n\nAs with any Genelec speakers, clarity is the key with the 8010A monitors. They offer an incredibly detailed recreation of your audio mix, so much so that you will start questioning your playing, hearing every detail, and of course, every error. Each one is made to an exacting standard, so you know they will be balanced and perfectly matched whether you are running a pair, or fitting out a room for a 7.1 surround system. Of course, the 3-inch driver does lack some low frequency reproduction as Genelec haven\u2019t gone and pushed the EQ to make up for the driver\u2019s size, as many other manufacturers might do. These will perfectly match up with the 7050B subwoofer when you need to fill out the room across the entire frequency range. But, by themselves you still get pristine, at and focused audio monitoring. They kind of make me wish I didn\u2019t have to go back to using my other monitors at home now.\n\nFor more details, head to studioconnections.com.au.\n\n\nHITS AND MISSES\n\nCompact housing for intimate setups\n\nExcellent isolation with suspended foot design\n\nUnbelievable quality in sound\n\nFor their size, their isn\u2019t anything to fault with these gems","es-ES":"You\u2019ve got to hand it to the Fins; they know how to build quality products, especially when we are talking about studio monitors. Most of you should know of Genelec and the quality in precision audio monitoring that the name represents, but not all of you would have had the pleasure of working with them before. And trust me, you want to hear them. Whether it is a large surround setup for movie post-production, right down to the most compact audio editing setup, there is a Genelec speaker to suit the task at hand. Which brings us to what is currently set up on the desk in front of me, the Genelec 8010A compact studio monitors.\n\nDON\u2019T BE FOOLED\n\nWhen you think of 3-inch drivers in a monitor speaker, it is easy to write it off as a little pointless. Genelec has proved this to be far from the truth with the 8010A monitors. They are super compact, but incredibly well built and deliver in spades when you need them too. The metal housing gives them plenty of weight and a very solid, rear ported cabinet to work from. And given that these are designed for audio editing on the go, their size is ideal, as too are the mounting options. Several threaded connections are available on the rear for wall mounting in a studio or even an OB van for the mobile editing and recording rig. When used on the desktop, these have an incredible suspended rubber feet system that removes any vibrations and leaves the speakers free and isolated for increased performance.\n\nCLARITY AND CONSISTENCY\n\nAs with any Genelec speakers, clarity is the key with the 8010A monitors. They offer an incredibly detailed recreation of your audio mix, so much so that you will start questioning your playing, hearing every detail, and of course, every error. Each one is made to an exacting standard, so you know they will be balanced and perfectly matched whether you are running a pair, or fitting out a room for a 7.1 surround system. Of course, the 3-inch driver does lack some low frequency reproduction as Genelec haven\u2019t gone and pushed the EQ to make up for the driver\u2019s size, as many other manufacturers might do. These will perfectly match up with the 7050B subwoofer when you need to fill out the room across the entire frequency range. But, by themselves you still get pristine, at and focused audio monitoring. They kind of make me wish I didn\u2019t have to go back to using my other monitors at home now.\n\nFor more details, head to studioconnections.com.au.\n\n\nHITS AND MISSES\n\nCompact housing for intimate setups\n\nExcellent isolation with suspended foot design\n\nUnbelievable quality in sound\n\nFor their size, their isn\u2019t anything to fault with these gems"}
It may look like the 6010, but with newly designed amps and XLR inputs the Genelec 8010A promises to be a pro-quality monitoring system that you can carry on the bus.
{"fi-FI":"MusicTech Magazine's (GB) review article "Genelec 8010A Review" was published in October 2014.\n\nRead the full article [here](http://www.musictech.net/2014/10/genelec-8010a-review/ "MusicTech 8010A Review").","ru-RU":"MusicTech Magazine's (GB) review article "Genelec 8010A Review" was published in October 2014.\n\nRead the full article [here](http://www.musictech.net/2014/10/genelec-8010a-review/ "MusicTech 8010A Review").","de-DE":"MusicTech Magazine's (GB) review article "Genelec 8010A Review" was published in October 2014.\n\nRead the full article [here](http://www.musictech.net/2014/10/genelec-8010a-review/ "MusicTech 8010A Review").","en-US":"MusicTech Magazine's (GB) review article "Genelec 8010A Review" was published in October 2014.\n\nRead the full article [here](http://www.musictech.net/2014/10/genelec-8010a-review/ "MusicTech 8010A Review").","sv-SE":"MusicTech Magazine's (GB) review article "Genelec 8010A Review" was published in October 2014.\n\nRead the full article [here](http://www.musictech.net/2014/10/genelec-8010a-review/ "MusicTech 8010A Review").","es-ES":"MusicTech Magazine's (GB) review article "Genelec 8010A Review" was published in October 2014.\n\nRead the full article [here](http://www.musictech.net/2014/10/genelec-8010a-review/ "MusicTech 8010A Review")."}
Mini monitors worth a wee listen.
{"fi-FI":"Future Music magazine's (GB) review article of 8010A studio monitors. The review is written by Robbie Stamp and it was published in July, 2014.\n\nRead the full review [here](https://www.musicradar.com/reviews/tech/genelec-8010a-603341 "Future Music 8010A Review").","ru-RU":"Future Music magazine's (GB) review article of 8010A studio monitors. The review is written by Robbie Stamp and it was published in July, 2014.\n\nRead the full review [here](https://www.musicradar.com/reviews/tech/genelec-8010a-603341 "Future Music 8010A Review").","de-DE":"Future Music magazine's (GB) review article of 8010A studio monitors. The review is written by Robbie Stamp and it was published in July, 2014.\n\nRead the full review [here](https://www.musicradar.com/reviews/tech/genelec-8010a-603341 "Future Music 8010A Review").","en-US":"Future Music magazine's (GB) review article of 8010A studio monitors. The review is written by Robbie Stamp and it was published in July, 2014.\n\nRead the full review [here](https://www.musicradar.com/reviews/tech/genelec-8010a-603341 "Future Music 8010A Review").","sv-SE":"Future Music magazine's (GB) review article of 8010A studio monitors. The review is written by Robbie Stamp and it was published in July, 2014.\n\nRead the full review [here](https://www.musicradar.com/reviews/tech/genelec-8010a-603341 "Future Music 8010A Review").","es-ES":"Future Music magazine's (GB) review article of 8010A studio monitors. The review is written by Robbie Stamp and it was published in July, 2014.\n\nRead the full review [here](https://www.musicradar.com/reviews/tech/genelec-8010a-603341 "Future Music 8010A Review")."}
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Operating Manual 8010A Brochure 8010A In-Room Product Performance Step-by-step Setup Guide Classic Active Monitoring Series Catalogue 2018 GENELEC真力-8010a-用户操作手册 Genelec Home Studio Audio Monitoring Guide (2023) Genelec Home Studio Audio Monitoring Guide (German version)Downloads
Line Drawings (PDF) 8010A Line Drawings (DWG) 8010A 8010A - Simulation File (CLF) 8010A - Simulation File (EASE3) 8010A - Simulation File (EASE4)Testberichte
Mixdown Magazine 8010A Review MusicTech Magazine: 8010A Review Future Music 8010A Review Resolution Magazine 8010A review Audio Media International: Genelec 8010 delamar Magazin (online): Genelec 8010A Testbericht, May 2014 (DE)FAQ
The Classic 8000 Series monitors have an analogue input. The 7200 Series SAM subwoofers have AES/EBU digital outputs only. However, other 7300 Series SAM subwoofers have analogue inputs and outputs and can be used also with analogue monitors.
Which SAM™ Products You Are Going to Mix With the Classic 8000 Series?
Mixing 8000 Series and SAM™ monitors is not recommended
We do not recommend mixing Classic 8000 Series monitors with SAM™ Monitors.
If the analogue input sensitivity of 8000 Series and SAM™ Series monitors are the same, Genelec SAM™ Monitors exhibit a slightly larger latency (< 5 ms) than 8000 Series monitors. Therefore Classic 8000 Series and SAM™ Series monitors should not be mixed in a stereo pair or multichannel setup.
It is alright to mix Classic 8000 Series with SAM™ Subwoofers
However, it is okay to mix the Classic 8000 Series monitors with SAM™ Subwoofers. Any Classic 8000 Series monitors can be used with SAM™ Subwoofers, in any stereo or multichannel setup.
For their size, their isn’t anything to fault with these gems.
You’ve got to hand it to the Fins; they know how to build quality products, especially when we are talking about studio monitors. Most of you should know of Genelec and the quality in precision audio monitoring that the name represents, but not all of you would have had the pleasure of working with them before. And trust me, you want to hear them. Whether it is a large surround setup for movie post-production, right down to the most compact audio editing setup, there is a Genelec speaker to suit the task at hand. Which brings us to what is currently set up on the desk in front of me, the Genelec 8010A compact studio monitors.
DON’T BE FOOLED
When you think of 3-inch drivers in a monitor speaker, it is easy to write it off as a little pointless. Genelec has proved this to be far from the truth with the 8010A monitors. They are super compact, but incredibly well built and deliver in spades when you need them too. The metal housing gives them plenty of weight and a very solid, rear ported cabinet to work from. And given that these are designed for audio editing on the go, their size is ideal, as too are the mounting options. Several threaded connections are available on the rear for wall mounting in a studio or even an OB van for the mobile editing and recording rig. When used on the desktop, these have an incredible suspended rubber feet system that removes any vibrations and leaves the speakers free and isolated for increased performance.
CLARITY AND CONSISTENCY
As with any Genelec speakers, clarity is the key with the 8010A monitors. They offer an incredibly detailed recreation of your audio mix, so much so that you will start questioning your playing, hearing every detail, and of course, every error. Each one is made to an exacting standard, so you know they will be balanced and perfectly matched whether you are running a pair, or fitting out a room for a 7.1 surround system. Of course, the 3-inch driver does lack some low frequency reproduction as Genelec haven’t gone and pushed the EQ to make up for the driver’s size, as many other manufacturers might do. These will perfectly match up with the 7050B subwoofer when you need to fill out the room across the entire frequency range. But, by themselves you still get pristine, at and focused audio monitoring. They kind of make me wish I didn’t have to go back to using my other monitors at home now.
For more details, head to studioconnections.com.au.
HITS AND MISSES
Compact housing for intimate setups
Excellent isolation with suspended foot design
Unbelievable quality in sound
For their size, their isn’t anything to fault with these gems
It may look like the 6010, but with newly designed amps and XLR inputs the Genelec 8010A promises to be a pro-quality monitoring system that you can carry on the bus.
MusicTech Magazine's (GB) review article "Genelec 8010A Review" was published in October 2014.
Read the full article here.
Mini monitors worth a wee listen.
Future Music magazine's (GB) review article of 8010A studio monitors. The review is written by Robbie Stamp and it was published in July, 2014.
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The Genelec 8010A is a tiny two-way active speaker intended as a portable reference.
Resolution magazine's (GB) review article of 8010A studio monitors. The review is written by Keith Holland and it was published in May/June, 2014.
Jerry Ibbotson tests the latest offering from Genelec and finds that sometimes big sound can come from a small package.
Audio Media International magazine's (UK) online review article of 8010A studio monitors. The review is written by Jerry Ibbotson and it was published in May, 2014.
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"Klein-Lautsprecher in robuster Konstruktion. Dieser winzige Studiomonitor ist konsequent auf die mobile Nutzung optimiert und überrascht mit verhältnismäßig hohen Schalldruck sowie einem ausgewogenen, differenzierten Klangbild."
Quelle: www.delamar.de
delamar Magazine's (DE) online review "Genelec 8010A Test: Lautsprecher & Studiomonitor" was published in May 2014. The review is written in German language.
Read the full review: Genelec 8010A Testbericht
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